Sunday, 23 January 2011

ANOTHER BOOT IN THE FACE FOR THE SURVIVORS OF HAUT DE LA GARENNE

"Channel Television takes Story of the Year award

Channel Television's report on the expenses scandal surrounding the police investigation at the former Haut de la Garenne children's home has won the News Story of the Year category at the Royal Television Society regional awards.

In the programme, the station revealed how police had wasted millions of pounds on the historic abuse case - with officers clocking up hundreds of hours of overtime, flying first-class to Australia, and going on unnecessary trips to London.

The report also highlighted how visiting officers were put up in top-class hotels like the L'Horizon, and how their expenses weren't properly monitored. "


Who's who at the RTS

Patron
HRH The Prince of Wales

President
Peter Bazalgette

Vice Presidents
Dawn Airey
Charles Allen CBE
Sir David Attenborough OM CH kt CVO CBE FRS
Andy Duncan
Greg Dyke
Donald Emslie
Iona Jones
Jane Lighting
Sir Trevor McDonald OBE
Lord McIntosh
Trevor Phillips OBE
John Smith
Sir Howard Stringer
Mark Thompson

Board of Trustees
Mike Darcey – Chair
Paul Corley
Carolyn Fairbairn
Wayne Garvie
Jane Lighting
David Lowen
Grant Murray
Graeme Thompson
Caroline Thomson

Chair of RTS Carolyn Fairbairn
Vice-Chair of RTS Wayne Garvie
Honorary Secretary David Lowen
Honorary Treasurer Grant Murray

Advisory Council Members
Mike Best, Chair Yorkshire Centre
Charles Byrne, Chair Republic of Ireland centre
Fiona Chesterton, Director of Television, Skillset
Isabel Clarke, Chair, Midlands Centre
Gordon Cooper, Chair, Southern Centre
Alex Connock, Chair North West Centre
Paul Corley, Managing Director, GMTV
Neil Dormand, Chair, Thames Valley Centre
Henry Eagles, Chair Scottish Centre
Tony Edwards
Mars Elkins
Tim Hartley, Chair Wales centre
Jeremy Hibbard
Sophie Jones, Channel 4
Jonathan Levi, ITV
Denis Lomax, Chair Bristol centre
John Mair
Lucy Pilkington, Commissioning Editor, Flextech Television
Emma Scott
Andrew Shaw, Managing Director of Broadcast and Online, PRS for Music
David Thomas, Chair London Centre
Graeme Thompson, Chair North East and Borders centre

Committee Chairs
Awards Policy and Fellowship David Lowen
Communications Sophie Jones, Controller of Public Affairs, Channel 4
Craft & Design Awards Paul Jackson, Director of Entertainment & Comedy, ITV
Diversity Lucy Pilkington, Commissioning Editor, Flextech
Early Evening Events Kate Bulkley, Media and Telecoms Journalist
Education George Entwistle, Controller of Factual, BBC
History & Archives John Tremouth
IBC Conference Liaison Terry Marsh
Innovation Awards Jeff Henry, Chief Executive Officer, ITV Consumer
News & Current Affairs Jim Gray, Editor, Channel 4 News
Programme Awards Lorraine Heggessey, Chief Executive, talkbackThames
RTS Futures Camilla Lewis (London Chair), talkbackThames, Andy Duncan (National Chair), Channel 4, Mars Elkins (Midlands Chair)
Student Television Awards Peter Salmon, Chief Creative Officer, BBC Vision
Television Journalism Awards Nick Pollard
Television Sports Awards John Rowlinson
Veterans Roy Addison

Centre Chairs (Also members of RTS Advisory Council)
Bristol Denis Lomax
Devon & Cornwall Jeremy Hibbard, co-Vice Chairs: Bob McCann and Simon Willis
East Anglia Richard Swallow
London David Thomas
Midlands Janet Wootton
North East & the Border Graeme Thompson
Northern Ireland Denis Wolinski
North West Alex Connock
Republic of Ireland Charles Byrne
Scotland Henry Eagles
Southern Jan Beal
Thames Valley Neil Dormand
Wales Tim Hartley
Yorkshire Mike Best

Head Office
Chief Executive Simon Albury
Deputy Chief Executive Claire Price
PA to Executives Sarah Ramsay
Office Administrator/Receptionist Lucy Martin
Accountant Breda O’Donoghue
Archivist Clare Colvin (part-time)
Centre Liaison Maggie Greenhalgh (part-time)

Events
Events Manager Lindsey Cran
Events Manager Jo Mitchell
Assistant Events Organiser Victoria Pinner
Events Assistant Sophie Finch
Events Assistant Jamie O'Neill


Membership
Membership Administrator Yessra Nawaz

Website
Web Communities Manager Sophie Goodwin

Publications
Editor, Television magazine Steve Clarke (freelance)
Production and Design, Television magazine Gordon Jamieson (freelance)

Head office address
Royal Television Society
5th Floor
Kildare House
3 Dorset Rise
London
EC4Y 8EN

Tel: 020 7822 2810
Fax: 020 7822 2811
Email: info@rts.org.uk

The RTS is a company limited by guarantee
Registered in London 249462
Registered charity 313728

Founded 1927

49 comments:

Zoompad said...

FROM WIKI

Peter BazalgetteFrom Wikipedia, the free encyclopediaJump to: navigation, search
Peter Bazalgette

Born Peter Bazalgette
April 24, 1955 (1955-04-24) (age 55)
London, England
Residence Notting Hill, London
Nationality British
Occupation TV Producer
Employer used to work with Endemol
Known for Ready Steady Cook
Changing Rooms
Ground Force
Salary £4.6million
Partner Hilary Newiss
Children Two children
Relatives Sir Joseph Bazalgette
Edward Bazalgette

Peter "Baz" Bazalgette (born on 22 May 1953) is a British media expert who helped create the independent TV production sector in the UK and went on to be the leading creative figure in the global TV company Endemol.

Widely known as Baz, The Independent has argued he may be "the most influential man in British television" because of his commercial fire power and impact on the development of both reality television and his pioneering role in lifestyle TV programmes." The Daily Mail named him as one of the "Ten Worst Britons" for Endemol's Five show The Farm, in which Rebecca Loos became intimate with a pig. The London Evening Standard television critic Victor Lewis-Smith says that Bazalgette has "done more to debase television over the past decade than anyone else."[1]

Zoompad said...

"Endemol creates innovative formats that have changed the face of popular culture. Find out more about who we are, what we do and the shows that
we make."

Well, I have just had a peep at the sort of programmes they are involved in, and I am not impressed.

Zoompad said...

Mark Sweney and David Teather guardian.co.uk, Tuesday 10 August 2010 17.46 BST

Channel Five is expected to tell staff tomorrow that Dawn Airey, the chairman and chief executive, is to leave as new owner Richard Desmond begins a radical overhaul of senior management, MediaGuardian.co.uk can reveal.

Airey is expected to move to a management role at Five's former owner, pan-European broadcaster and producer RTL, MediaGuardian.co.uk understands. She is not expected to leave Five for several months.

The broadcaster's staff have been called to a meeting at 10am tomorrow and will be told about Express Newspapers and OK! owner Desmond's plans for the broadcaster, described by one source familiar with the situation as "far reaching".

These are understood to include job cuts and a restructure of Five's management. The future of senior executives including the Five managing director, Mark White, and the director of programmes, Richard Woolfe, is unclear.

The management restructure is expected to include a senior role for Stan Myerson, Desmond's right-hand man and joint managing director of his Northern & Shell media operation.

The scale of cuts among Five's 300 staff is not known, but the source said the focus is "more on the situation with senior management".

Five is also expected to be relocated from its premises in Covent Garden to the headquarters of Northern & Shell across London in the City.

One possible RTL role for Airey would be the chief executive job at London-based production subsidiary TalkbackThames, which makes shows including The Apprentice and Britain's Got Talent. The job has been vacant since Lorraine Heggessey left the company in June. Sara Geater, the TalkbackThames chief operating officer, has been handling the role on an interim basis.

In addition to her Five role, Airey has a position on RTL's 20-strong operations management committee, comprised of top executives responsible for the German media company's main businesses across Europe.

Zoompad said...

From The Times January 17, 2009

Business big shot: Charles Allen of EMIAlexi Mostrous Charles Allen is media's great survivor. Together with Gerry Robinson, he was famously decried by John Cleese as an “upstart caterer”, but the thick-skinned former head of ITV has come a long way since he worked as an accountant for Compass.

Mr Allen's appointment as chairman of EMI is the latest addition to a bulging portfolio of non-executive roles. Already chairman of Global Radio, he was appointed last year to the board of Virgin Media and is a non-executive director at Endemol, the producer of Big Brother.

Fourteen years after joining Granada, Mr Allen, 51, became the head of a united ITV in 2004. On the way, he was instrumental in the takeover of Forte, but two years later the man described by a former adviser as “a slightly portly Scotsman who was never quite part of mainstream luvviedom” was dumped by ITV shareholders in favour of Michael Grade.

Mr Allen soon bounced back. Apart from his directorships at Virgin and Endemol, he advises Goldman Sachs and is on the board of Locog, the committee organising the 2012 Olympics. The youngest of three children, Mr Allen says he was a “mistake”. He was born in Lanarkshire when his mother was 40 and his siblings were teenagers. His father, a hairdresser, died of a heart attack when he was 14.

In 1974 he was working as an accountant at British Steel, then in 1985 he joined Compass, the contract caterer. There, he met Gerry Robinson, the man he describes as his mentor. Both moved to Granada in 1991. A year later, Mr Allen became chief executive of Granada Television after the sacking of David Plowright, which led to John Cleese sending a telegram reading: “F*** off, you jumped-up caterers.”

“I was an accountant for only two years and I was never a caterer,” he said later. “Now I know it comes with the patch. I've become hardened to it, a bit like a politician.” Nevertheless, it was a difficult transition. “I felt inferior about not going to university. For many years, when asked, I would say that I was educated in Scotland. I'd duck the question as I felt so uncomfortable.”

A lifelong Labour supporter who advised John Reid at the Home Office, Mr Allen was awarded a CBE for his community work in 2003. The EMI chairmanship is just the latest challenge. “Over the years, I've learnt that you have to reinvent yourself,” he says. “If you always hold to views you've had in the past, you never move on.”

Zoompad said...

A revolution in the boardroom: Why it pays to be gay

Homosexuals are being courted by employers – from spooks to the city

By Jerome Taylor


Tuesday, 19 August 2008
Share
Close
Diggdel.icio.usFacebookRedditGoogleStumble UponFarkNewsvineYahooBuzzBeboTwitterIndependent MindsPrintEmailText Size
NormalLargeExtra Large

David Sandison

Sir Michael Bishop turned BMI into the UK's second largest airline after BA

In pictures: Six pioneers in the corporate world Sponsored Links
Ads by Google

Spread Betting - Try Now
Try GFTs Award-Winning TradingPlatform. Free Practice Account.
www.GFTuk.com

Language School for Gays
Learn German in Immersion in aGay Friendly School in Berlin
flamingolanguages.com/Berlin

Lesbian Community
Lesbian community - the #1 site forlesbian women. Join our community!
www.planetsappho.com

Happygolucky says...
"Couldn't you brighten up yourwebsite from this dismal black"
firstdirect.com/JoinIn



When Angela Mason began her 10-year directorship of the Stonewall gay lobby group in 1992, she had a friend in the corporate world who had two phones in his house. One he used to take personal calls for him and his partner. The other was for the office. When it came to being out and proud in the workplace, few and far between was the employee who would happily step out of the closet and declare: "I'm gay, let's do business."


"People used to genuinely fear that they would lose their jobs if they were outed, and many did," Mason remembers. "If you were found out it was absolutely the end."

It was with some sense of satisfaction, therefore, that Ms Mason read the news this week that MI5 was finally going to step out of the closet itself and begin openly recruiting people from within the gay community.

Zoompad said...

One of the last bastions of the British establishment, a place that, until the early 1990s, had actually banned hiring gays because of fears that outed spies could be blackmailed, had finally capitulated and realised that if you want to hire the best talent, you have to look at all sections of society. The days of the Oxbridge don giving white, male graduates a tap on the shoulder and a nod towards Thames House were truly over.

The domestic intelligence service is now not only going to start actively employing openly gay recruits, it is also hiring Stonewall (a group once associated with, and run by, former radicals such as Ms Mason) to advise the security services on how to encourage its spies to be more open about their sexuality and how to persuade more gay applicants to apply for jobs there.

But as dramatic as MI5's announcement seems, it is part of a much wider silent revolution that Stonewall has been pursuing for much of the past decade – persuading the corporate world to love gays. And in the past few years it finally seems to be working.

In the late 1970s, Ms Mason, a young member of the anarchist Angry Brigades group, was tried and acquitted for planting bombs on the doorsteps of Conservative politicians. She divorced in the 1980s to live with her lesbian lover and, by 1992, had been appointed director of Stonewall.

With such an anti-establishment figure heading Britain's foremost gay lobby group, Stonewall might have been expected to continue with the sort of tactics that had made its new director so notorious. Instead, Ms Mason, and Ben Summerskill, her successor as chief executive, did something far more radical – they took Stonewall mainstream and began charming, rather than confronting, the corporate world.

The outcome of that tactic is that MI5 has now joined more than 430 companies, representing more than four million employees, who have signed up to Stonewall's list of "gay-friendly employers". Those on the list actively recruit gay people and monitor the sexual orientation of their staff to ensure against silent discrimination.

Many encourage their gay and lesbian staff to take part in Pride events as well as supporting the events financially. They are also expected to have clear and publicised policies for dealing with cases of sexual discrimination and encourage the promotion of openly gay staff on to the board or senior management team.

Zoompad said...

With 15,000 gay students leaving university every year and an estimated 1.7 million gay men and women of working age, Stonewall began persuading companies that discriminating against gay employees was simply bad for business.

The corporate world began to see sense. Where once people were fired for their sexual orientation, major corporations now jostle with each other to prove their equalitarian credentials.

To provide an incentive, Stonewall began producing an annual list of "top gay employers". Local authorities, charities and the voluntary sector all scored well but, every year, more and more mainstream corporations began appearing on the list.

By 2007, IBM, LloydsTSB, KPMG and Goldman and Sachs all came in the top 10 and the pro-pink feeling is spreading. This year, Pinsent Mason became the first law firm to be included in the Top 100 gay employers and next year Stonewall expects to have at least 16 more.

"The trick is to present the business case to corporate employers," says David Shields, director of workplace programmes at Stonewall and the man who has spearheaded their campaigning in the corporate world.

"It simply doesn't make good business sense to have a reputation for being a workplace that is not open to gay and lesbian employers. Graduates who were out and proud at university are simply not willing to hide away once they get into the workforce. They'll simply take their skills to another company."

For Mr Summerskill, persuading MI5 to become a gay-friendly employer was proof that even those organisations not historically thought to be friendly towards the gay rights movement are, in fact, coming in from the cold.

Zoompad said...

"I think what's really interesting about our corporate approach in the past three years is the sheer variety of companies we have attracted," he says. "Many of them are not the usual suspects you would have signing up, and I think what we did with MI5 is an example of that. These are very counter-intuitive organisations. Even though the ban on recruiting gay spies was lifted more than a decade ago, the message had trouble sinking in.

"But MI5 is so focused on recruiting the very best talent that they realised it was critically important to hire staff from all walks of life."

Ashley Steel is the only known lesbian on the board of a Square Mile company. She came out five years ago after spending some time working for KPMG's offices in San Francisco.

"I think once I'd fully come out I knew I couldn't go back in," she says. "I've been at KPMG for more than 23 years now and it is a completely different place to what it used to be."

Zoompad said...

She says major corporations are so keen to harness the best talent that former prejudices have had to be dropped.

"If there is a war of talent going on, then why on earth would you want to put people off who are gay or black or female? It simply doesn't make business sense. And I think clients want to see a diverse workforce."

She believes there is still some way to go – after all, there is no openly gay person on the board of a FTSE 100 company. "Groups like Stonewall were originally set up to change the law and they did. We have thing like the equalities bill and civil partnerships. But changing a law doesn't change a person's behaviour, and that is what they are trying to do with the corporate sector."

Angela Eagle, the first lesbian MP to come out while still in the House of Commons, agrees. "What we have is legal equality in theory, but that does not necessarily eliminate the discrimination that continues to exist," she says.

But for Ms Mason, who now works at the heart of government advising local authorities on equalities and cohesion with the Improvement and Development Agency, the corporate change of heart could hardly be more stark.

"Those companies that have positive employment practices do it precisely because it signifies modernity," she says. "It's cutting edge and glamorous. There's still lots to do but when I look back, we have come miles and miles."

Zoompad said...

Six pioneers in the corporate world

Ashley Steel, KPMG

A vocal and openly gay director at KPMG, Ashley Steel is the only known lesbian on the board of a Square Mile company. She has regularly spoken out about how the corporate world needs to do more to promote gay people in the workplace. She came out only after working for KPMG in San Francisco. In 2005, she became KPMG's first board champion on sexual orientation.

Paul Tanner, 90TEN

The owner of healthcare communications agency 90TEN, Paul Tanner specialises in PR and medical education for pharmaceutical companies and the NHS. He has launched numerous award-winning health initiatives to encourage gay men to test for HIV and vaccinate themselves against hepatitis A and hepatitis B.

Sir Michael Bishop, BMI

A former baggage handler at Manchester airport, Sir Michael, above, turned BMI into the UK's second largest airline after BA. Not known for speaking out about gay rights, his presence at the head of BMI proves being out and gay shouldn't stop you getting ahead in business.

Robert Taylor, Kleinwort Benson Private Bank

One of the City's best known openly gay movers and shakers, he earnt his stripes at Coutts & Co where he was head of private banking. Is now chief executive of Kleinwort Benson Private Bank.

Angela Mason, activist

Radical campaigner turned government insider, Angela Mason began her political career as an anarchist with the Angry Brigades in the 1970s before coming out in the 1980s and taking up the gay rights cause. Served as director of Stonewall throughout the 1990s, making it more mainstream, charming corporations and leading the fight for the repeal of Section 28. She now chairs the Fawcett Society, a women's rights campaigning organisation

Charles Allen, Global Radio

A former chief executive of ITV, the openly gay Charles Allen is now one of the most powerful figures in the world of radio. His company, Global Radio, is the UK's largest radio provider and includes the popular Heart, LBC and Galaxy radio stations.

Zoompad said...

FROM NEW WORLD ORDER INFORMATION

April 15, 2009
Sir David Attenborough seeks to cut the growth in human population
Sir David Attenborough, one of the BBC’s longest-standing presenters, has been making documentaries on the natural world and conservation for more than half a century.

In a statement issued by the Optimum Population Trust he is quoted as saying: “I’ve never seen a problem that wouldn’t be easier to solve with fewer people, or harder, and ultimately impossible, with more.”

Sir David has been increasingly vocal about the need to reduce the number of people on Earth to protect wildlife.

The Trust, which was founded in 1991, campaigns for the UK population to decrease voluntarily by not less than 0.25% a year.

Zoompad said...

BBC NEWS Monday, 13 April 2009 02:39 UK
Attenborough warns on population

Sir David began presenting natural history programmes in 1954
The broadcaster Sir David Attenborough has become a patron of a group seeking to cut the growth in human population.

On joining the Optimum Population Trust, Sir David said growth in human numbers was "frightening".

Sir David has been increasingly vocal about the need to reduce the number of people on Earth to protect wildlife.

The Trust, which accuses governments and green groups of observing a taboo on the topic, say they are delighted to have Sir David as a patron.

Fraught area

Sir David, one of the BBC's longest-standing presenters, has been making documentaries on the natural world and conservation for more than half a century.

In a statement issued by the Optimum Population Trust he is quoted as saying: "I've never seen a problem that wouldn't be easier to solve with fewer people, or harder, and ultimately impossible, with more."

The Trust, which was founded in 1991, campaigns for the UK population to decrease voluntarily by not less than 0.25% a year.

It has launched a "Stop at Two" online pledge to encourage couples to limit their family's size.

Other patrons include Jonathan Porritt, chairman of the UK Sustainable Development Commission, and Dame Jane Goodall, founder of the Jane Goodall institute.

BBC environment analyst Roger Harrabin said population was a fraught area of debate, with libertarians and some religious groups vehemently opposing measures by governments to influence individual fertility.

In turn, the Trust accuses policy makers and environmentalists of conspiring in a "silent lie" that human numbers can grow forever with no ill-effects.

In January 2009, Sir David revealed that he had received hate mail from viewers for not crediting God in his nature programmes.

His most recent documentary focused on how Charles Darwin came up with the theory of evolution and why it remained important.

Zoompad said...

FROM WIKI

Andy Duncan (born 31 July 1962) was chief executive of Britain's Channel 4 television channel from July 2001 to November 2009, the first not to have a background in programme making. He was previously director of marketing, communications and audiences at the BBC and the founding chairman of Freeview. He became Chief Executive of HR Owen, the luxury motor retailer, in October 2010.[1]

Duncan was educated at Whitgift School, an independent school in South Croydon, London, and at Manchester Institute of Technology, from which he graduated with a BSc in management sciences.

In 1984 he joined Unilever and worked his way up through the company. In 1995 Duncan was appointed Van Den Bergh Foods business unit chairman and marketing controller for spreads and margarines. He was responsible for the sponsorship of the London Marathon by one of his brands, Flora. He also built the I Can't Believe It's Not Butter brand.[citation needed]

In 1997 he became Van Den Bergh Foods marketing director, and between January and December 1999 he was chairman of the Tea Council. In December 1999 he became European category director for Unilever's Foods and Beverages division, responsible for over €3 billion of turnover and around 10% of the corporation's global profits

Zoompad said...

In 2001 Duncan joined the BBC as director of marketing and communications. In July 2003 his title changed to director of marketing, communications and audiences. In this role he became a member of the BBC's executive board and a member of the BBC commercial holdings board.

While at the BBC he was nicknamed "The Implementer" and was known for his informal style. He supervised the expansion of the corporation's digital output and became chairman of Freeview, which took over the UK's digital terrestrial television service after the collapse of ITV Digital. To the surprise of many, Freeview became a fast-growing brand and in twenty months reached four million homes. It is now in over 15 million homes. Some of the success of Freeview is credited to Duncan.[citation needed]

On 1 July 2004 Duncan was appointed chief executive of Channel 4. He took up the job on 19 July 2004. During his time there he oversaw the company's emergence as a genuine multi-platform media business. Channel 4's share of Total UK TV viewing grew from 10% to 12% and its share of the TV advertising market increased every year to a record 25% in 2009.

Duncan presided over the Celebrity Big Brother racism débacle, which provoked a record number of 45,000 complaints to Ofcom, the UK television watchdog. Ofcom found that Channel 4 had made "serious editorial misjudgements" in its handling of incidents involving Indian actress Shilpa Shetty.[2] Labour MP Keith Vaz, who led protests in Parliament over the issue, called for Duncan to resign.[3] Duncan admitted publicly that lessons had been learnt and Channel 4 took steps to handle subsequent issues better.

On Wednesday 16 September 2009, it was announced that Andy Duncan was to resign from Channel 4. He left the channel on 17 November 2009[4]

Duncan has chaired the Media Trust, the UK's leading communications charity, [5] since the summer of 2006. He joined the board of HMV Group plc in March 2009. He is also a trustee of Oasis Trust, the social action charity.

Zoompad said...

ABOUT MEDIA TRUST

'Charities have a unique ability to reach into communities and make a difference where it matters most. I hope through our work we will be able to harness that reach for even greater impact, with communities but also with funders and supporters, and that the charity and community sector can rightly be celebrated and recognised as a trusted route to individuals in many diverse communities.'

Caroline Diehl, Chief Executive,
Media Trust




Our vision

We believe that everyone should have a voice and the opportunity to be heard

Our mission

We work with media organisations and charities to enhance their communications and enable communities to find their voice and make it heard

Our corporate members

Media Trust corporate members are BBC, Channel 4, Daily Mail and General Trust, Disney Channel UK, Guardian Media Group, IPC Media, ITV plc, MTV Networks UK & Ireland, News International, OMD, Sky, Virgin Media TV and Warner Bros.

For more information about Media Trust, please take a look at our Annual Reviews.

Zoompad said...

DOC] Sex and Relationships EducationFile Format: Microsoft Word - Quick View
In addition, Oasis Trust is a member of the National Council for Voluntary ...
www.oasisuk.org/.../Esteem%20Training%20Information%202008.docShow more results from oasisuk.org

I CANT ACCESS THIS DOCUMENT FOR SOME REASON

Zoompad said...

Oasis Trust (known as "Oasis") is a UK-based Christian registered charity. It was founded by Rev Steve Chalke in August 1985, who had been assistant minister at Tonbridge Baptist Church, Kent, for four years. His aim was to open a hostel for homeless young people.

Over the last 25 years Oasis Trust has developed into a family of charities now working on five continents and 11 countries around the world, to deliver housing, education, training, youthwork and healthcare. Oasis is now a significant voluntary sector provider, delivering services for local authorities and national governments, as well as self funded initiatives aimed at providing opportunity to people across the globe.[citation needed]

Oasis now has over 400 staff, students and volunteers involved in projects related to education, health and housing in the UK and worldwide.

Oasis recently acquired 75 Westminster Bridge Road, a further 32,500 sq ft (3,020 m2) of office space.[1]

Zoompad said...

In 2003, Oasis along with Christ Church & Upton Chapel united to form Church.co.uk in Waterloo, London. Alongside a number of activities that run throughout the week, including running clubs, Southside radio station, football teams, befriending services and extensive youth and children's work, there is an 11am Sunday morning service and a gathering at 6.30pm on a Sunday which is more informal and creative. Church.co.uk is now a growing network of Christian communities around the country which share the same values. Further "Church.co.uk" network churches have developed running alongside the communities of the Oasis Academies in Salford, Oldham, Brightstowe, Bristol, Enfield, Southampton(Lord's Hill & Mayfield), Immingham and Wintringham. [2]

The Church.co.uk network have three goals and five values which they practice daily. These goals are to be 24/7, Global and Holistic and the values are: Inclusion, Interdependence, Intimacy, Involvement and Influence. [3]

Zoompad said...

Oasis Community Learning[4] is a subsidiary charity formed by Oasis Trust as an umbrella group to govern the Oasis Academies: nine secondary schools classed as academies. The first three academies in Enfield Lock, Grimsby and Immingham, opened in September 2007, with six more, two in Bristol, two in Southampton, two in Croydon and one in Salford, that opened in September 2008. Other academies in Enfield Highway and Croydon opened in September 2009 and a further school will open in Oldham will begin in 2010.[5] It is planned that the academy in Enfield Highway will move to Ponders End in 2012.[6]Oasis Academy Hadley will take over the current Albany school Buildings.[7]

Further details:

Oasis Academy Brightstowe, Bristol
Oasis Academy John Williams, Bristol
Oasis Academy Coulsdon, Croydon
Oasis Academy Enfield
Oasis Academy Hadley, Enfield
Oasis Academy Immingham
Oasis Academy Lord's Hill, Southampton
Oasis Academy Mayfield, Southampton
Oasis Academy MediaCityUK, Salford
Oasis Academy Oldham
Oasis Academy Shirley Park, Croydon
Oasis Academy Wintringham

Zoompad said...

The Oasis Trust has also spawned a communications company, Oasis Media, which provides services to charitable and not-for-profit organisations.

[edit] References1.^ "Christianity Magazine June 2008 ISSN 1747-7395". Christianity. p. 9.
2.^ http://www.oasischurch.info/church_default.aspx
3.^ http://waterloo.church.co.uk/who/our-vision/
4.^ Oasis Community Learning, Registered Charity no. 1109288 at the Charity Commission
5.^ "Oasis Academies – Overview". Oasis Community Learning. http://www.oasiscommunitylearning.org/. Retrieved 2007-05-08.
6.^ http://www.oasiscommunitylearning.org/OasisAcademyinNEEnfield.html
7.^ "Municipal year 2007/2008 Report No. 187 - Investment in Albany School" (pdf). London Borough of Enfield. 2008-01-17. http://governance.enfield.gov.uk/Published/C00000107/M00005407/AI00008381/$2579JHlsAlbanySchCabinetRpt.docA.ps.pdf. Retrieved 2009-02-05.
[edit] External linksOasis Trust website
Oasis Media
Church.co.uk
Oasis Trust, Registered Charity no. 1026487 at the Charity Commission

Zoompad said...

FROM WIKI
Gregory Dyke (born 20 May 1947) is a journalist and broadcaster. He was Director-General of the BBC from January 2000 until 29 January 2004 when he resigned following heavy criticism of the BBC's news reporting process in the Hutton Inquiry.

Dyke was educated at Hayes Grammar School. He worked briefly as a reporter for the Hillingdon Mirror before gaining admission to the University of York as a mature student, with one grade "E" at A-level,[1] graduating with a BA in politics in 1974[2] and was active in the Students' Union. Contemporaries at York included the future journalists Linda Grant and Peter Hitchens, the latter then a prominent member of the International Socialists and friend. Dyke is now the University Chancellor at York.


He was an active supporter of the Labour Party and in 1977 he attempted to win a seat on the Greater London Council for Labour at Putney. In later years he was a financial donor to the party, before leaving Labour prior to the 2005 General Election, in which he supported the Liberal Democrats.

Zoompad said...

After university, Dyke moved into journalism and was also Public Relations spokesperson for the Wandsworth Council for Community Relations. He was married to a Probation Officer, Christine Taylor although the relationship broke down before he ventured into the world of Television. Some time later he formed a relationship with another Probation officer, Sue Howes with whom he has been ever since. The couple have four children. He worked first for London Weekend Television (LWT) before taking a job at TV-am in 1983. He was instrumental in reviving the breakfast show's fortunes by introducing Roland Rat, a hand puppet, to liven up the show. Following TV-am, Dyke became Director of Programmes for TVS, and later returned to LWT, making a fortune when Granada bought out the firm. Stints at Pearson Television and Channel 5 followed.

In 2000 he took over the helm of the BBC from John Birt. At the beginning of his tenure he famously promised to "cut the crap" at the Corporation. The "crap" he referred to was the complex internal market Birt had introduced at the BBC which, it is claimed, took employees away from making programmes and into managers. Dyke reversed this trend - he reduced administration costs from 24% of total income to 15%. Unusually for a recent D-G, he had a good rapport with his employees and was well liked by the majority of BBC staff.[citation needed]

Apart from restoring staff morale, Greg Dyke laid claim to two major achievements during his office. In 2002 he introduced the Freeview terrestrial digital transmission platform with six additional BBC channels, and persuaded Sky TV to join the consortium. Previously this was an ITV subscription service that had closed with major losses, but by mid-2007 it could be seen by more than half the population. After leaving the BBC, he said that he always realised that the introduction of Freeview helped to prevent a subscription funding model for the BBC gain traction, because it is impossible for broadcasters to switch off the signal to individual Freeview boxes.

Zoompad said...

He controversially described the Corporation in early 2001 as "hideously white",[3] a phrase that he has been widely derided ever since.

During his tenure at the BBC, he was regularly impersonated on the BBC TV Show Dead Ringers. His role played by Phil Cornwell but his accent was a mimic of Michael Caine. The character would always introduce himself by saying "My name is Greg Dyke, and I am director general of the BBC" in a pastich of Michael Caine. After Dyke's departure from the BBC, in the last sketch it was changed so that he was no longer director general.

Zoompad said...

Dyke resigned from the BBC on 29 January 2004 (as did Gavyn Davies & Andrew Gilligan), after the publication of the Hutton Report. Hutton described Dyke's approach to checking news stories as "defective"; when Alastair Campbell complained about the story, Dyke had immediately defended it without investigating whether there was any merit to the complaint.

In an email sent to all BBC staff just prior to his resignation Dyke wrote:

I accept that the BBC made errors of judgement and I've sadly come to the conclusion that it will be hard to draw a line under this whole affair while I am still here. We need closure. We need closure to protect the future of the BBC, not for you or me but for the benefit of everyone out there. It might sound pompous but I believe the BBC really matters.
It was subsequently established that Dyke had offered his resignation to the BBC's Board of Governors while hoping that they would reject it. However, he was only able to secure the support of about one-third of the Governors.

Some BBC staff felt that their organisation had been given too much blame in the David Kelly affair in the Hutton Report. Groups of staff stood outside Broadcasting House and other BBC centres across the country, protesting at the unfairness. Speaking on GMTV on 30 January, Dyke himself questioned the conclusions of the report, saying "We were shocked it was so black and white [...] We knew mistakes had been made but we didn't believe they were only by us." He also claimed that Lord Hutton was "quite clearly wrong" on certain aspects of law relating to the case.

On 11 January 2007, the BBC published minutes of its post Hutton board meetings. It was revealed that Dyke had claimed he had been "mistreated and wanted to be reinstated".

Zoompad said...

On 28 November 2003, Greg Dyke was formally appointed by the University of York as its new Chancellor, replacing Dame Janet Baker, who had served in the post since November 1991. There was some controversy regarding his appointment in the midst of the Iraq Dossier scandal. He officially took the post in August 2004. In this role, he is the honorific and ceremonial head of the University, as well as heading the University Development Board. He has also made a personal grant to the new Department of Theatre, Film and Television, to found the Greg Dyke Chair in Film and Television.

On 6 February 2004, Dyke announced that he had signed a six-figure book contract with HarperCollins. The book ("Inside Story"), subsequently published in September 2004, goes into detail about Dyke's opinion on the relationship between the BBC and the British government, and of the Dr David Kelly affair and Hutton Inquiry. It has had a poor critical reception. At the Cheltenham Literary Festival in October 2004, Dyke accused the government of "trying to kill" Andrew Gilligan.

In July 2004, Dyke was awarded honorary doctorates from the University of Sunderland, Middlesex University and in 2006 from The University of Bedfordshire. In his acceptance speech for the latter, he attacked the government over its stance on the Iraq war heavily, and maintained that the Andrew Gilligan story was essentially true, the story government dossier was sexed up and that the government staged a "witch hunt" to deflect from the real issues surrounding the Iraq war.

On 2 May 2005, the former Labour supporter Dyke went public at a Liberal Democrat press conference and said that "Democracy was under threat if Labour was elected for a third term".

He was appointed Chair of the British Film Institute on 15 February 2008, succeeding Anthony Minghella.

On 20 April 2009, it was announced that he is to lead a review of the UK’s creative sector for the Conservative Party [2].

On 10 March 2010, it was reported that he had been approached by Alexander Lebedev and his son Evgeny Lebedev to edit The Independent and The Independent on Sunday newspapers

Zoompad said...

Dyke is a fan of Brentford Football Club and was appointed as non-executive chairman of the club on 20 January 2006, following the takeover by the Supporters Trust, Bees United. He had previously served on the board at Manchester United as a non-executive director from 1997 to 1999.

[edit] References1.^ "Changing lives : Supporter news 2009". University of York. http://66.102.9.132/search?q=cache:ZPpJh7vHgz8J:www.york.ac.uk/admin/dao/Supporting/What_donations_support/ChangingLives_web.pdf+%22University+of+York%22+%22Michael+Gray%22&cd=10&hl=en&ct=clnk&gl=uk. Retrieved 2010-03-02.
2.^ "The University of York Vice Chancellor's Office". www.york.ac.uk. http://www.york.ac.uk/admin/vco/chancellor.htm. Retrieved 2010-02-17.
3.^ "Dyke: BBC is 'hideously white'". BBC News. 6 January 2001. http://news.bbc.co.uk/1/hi/scotland/1104305.stm. Retrieved 4 May 2010.
[edit] External linksGreg Dyke at the Internet Movie Database
BBC apologises as Dyke quits from the BBC News
Video of Installation of Greg Dyke as Chancellor of the University of York
Video of York Student Television 2005 Greg Dyke Interview
Greg Dyke debates Reality Television BAFTA Webcast, January 2008
Media offices
Preceded by
John Birt
1992–2000 Director-General of the BBC
2000–January 2004 Succeeded by
Mark Byford (Acting)
January 2004–June 2004
Academic offices
Preceded by
Dame Janet Baker Chancellor of the University of York
2005– Succeeded by
Current Incumbent
Persondata
Name Dyke, Greg
Alternative names
Short description
Date of birth 20 May 1947
Place of birth
Date of death
Place of death
Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Greg_Dyke"
Categories: 1947 births | Alumni of the University of York | BBC executives | English journalists | Living people | Chancellors of the University of York

Zoompad said...

Chris Tryhorn guardian.co.uk, Thursday 17 April 2008 17.02 BST

Former SMG executive Donald Emslie was given a payoff of £535,000 after leaving the company last year.

Emslie, the head of SMG's TV business, was SMG's acting chief executive for seven months between Andrew Flanagan's departure in July 2006 and the shareholder coup that brought in Rob Woodward.

He was initially retained as an executive director after Woodward's arrival, but resigned in April last year.

He received a £535,000 "compensation for loss of office", according to SMG's annual report, published today. SMG owns assets including the STV and Grampian ITV franchises and Virgin Radio, which it is seeking to sell.

Combined with a £119,000 salary for three and half months' work and £30,000 in benefits, his total pay was £684,000.

The report also said that Woodward earned £375,000 in his first 10 months at the company, made up of £318,000 salary and £57,000 in benefits.

Finance director George Watt picked up £250,000, with a salary of £214,000 and £36,000 in benefits.

Neither Woodward nor Watt qualified for a performance-related bonus in 2007, the report said.

Woodward, the former Channel 4 commercial director, was recruited by activist shareholder Hanover Investors Management, who also engineered a boardroom clear-out at SMG last year.

The changes followed a failed attempt by SMG to merge with its Belfast-based rival UTV, the owner of ITV's Northern Ireland franchise and the TalkSport radio business.

Zoompad said...

Maggie Brown guardian.co.uk, Wednesday 28 July 2010 23.35 BST

S4C, the Welsh-language channel supported by taxpayers, tonight lost its chief executive after Iona Jones abruptly left her post following a meeting with the channel's governing body.

The channel has been warned by the Department for Culture, Media & Sport that it faces a potential 24% cut to its annual grant of £101m from October.

The S4C authority's chairman, John Walter Jones, said last week he had asked Jones and her management team to assess the implications of cuts, potential changes to its public service content, and the knock-on effect for programme suppliers.

S4C already had £2m lopped off its current grant, which until now has risen in line with the retail price index, giving it decades of stability.

It has faced growing criticism within Wales, especially since last year's digital switchover, because of low audience figures.

The service, which broadcasts programmes including Welsh soap opera Pobol-y-Cwm and live rugby union, is focused on the estimated 500,000 Welsh speakers and learners, and operates a children's zone, Cyw.

But suggestions remain the rest of the 3 million population in Wales feels increasingly poorly served for news and local programmes.

On Tuesday, Iona Jones, ahead of the S4C authority meeting, said although she was discussing cheaper ways of working with independent suppliers, and how to protect primetime, the core service would be affected by the cuts.

"As part of the discussion with independents we will have to look anew at the way we commission and contract with them," she added.

Reduced budgets would mean that fewer of the 32 independent producers in Wales – most heavily dependent on S4C – would be commissioned.

"The critical element is how to make sure you can adjust to the severity of the cuts, and still have a sustainable sector and a service when we emerge from the next three to four years," Jones added.

She also ruled out ending Clirlun, the recently launched HD service on Freeview.

S4C was established by the Conservative Government under the 1980 Broadcasting Act, to meet a commitment to provide television programmes in Wales. Gwnyfor Evans, then president of Plaid Cymru, had threatened to mount a hunger strike unless a Welsh-language station was set up.

Jones's salary as chief executive of S4C was £146,000 last year.

Zoompad said...

From The Times September 2, 2009

Business big shot: Jane Lighting, non-executive director of Paddy PowerNic Fildes For a former media high-flyer, Jane Lighting has kept a low profile over the past year. The former chief executive of Five was appointed as a non-executive director at Paddy Power yesterday after a spell out of the spotlight.

She traded the buzz of London’s media circles for the beauty of South Devon, where she co-owns the Wild Goose pub in the village of Combeinteignhead.

The appointment means that she will now split her time between London and Devon as she resumes corporate life after a long break. “I’m looking out my window across Dartmoor,” she said wistfully, before adding, “as the rain comes pouring down.”

Ms Lighting also sits on the board of Trinity Mirror as a non-executive director, but has spent most of her time in Devon since her departure from Five last year.

Zoompad said...

After signing Neighbours, the Australian soap opera, and hiring Natasha Kaplinsky as the channel’s news presenter, Ms Lighting’s exit was sudden and unexpected. The 52-year-old broadcasting veteran has been off the radar ever since.

Her appearance on the board of Paddy Power was perhaps unexpected, but, with the Irish gambling company looking to produce more video-based editorial content for its website, her experience could prove useful.

She said that she was attracted to the role at Paddy Power by its strong image. “For a company of its size, the bang for its buck has been fabulous,” Ms Lighting said.

Another bonus was the opportunity to move outside her comfort zone by taking on a new challenge. “I have moved outside the box of ‘it’s television or it’s nothing’,” she said.

However, Ms Lighting is not looking to use her non-executive roles as a springboard to land a more hands-on role. “This is a completely different phase of my career. I was more entrepreneurial in the early days. I’ve become much more corporate.”

After attending Oakdene School in Buckinghamshire, Ms Lighting joined one of Britain’s first video companies, which was then owned by English China Clay.

It was as close to the old economy as she got, because she soon left to join John Cleese’s Video Arts business. Ms Lighting went on to become chief executive of Flextech, the television production company owned by NTL, before joining Five in 2003.

She retains a connection to TV through the Royal Television Society, as a trustee and a fellow, and is also a council member of the British Screen Advisory Council. She has two children with her partner.

Zoompad said...

FROM THEY WORK FOR YOU

How Lord McIntosh of Haringey voted on key issues since 2001:

Voted moderately for introducing ID cards. votes Voted strongly for more EU integration. votes Voted very strongly against laws to stop climate change. votes Voted strongly for the hunting ban. votes Voted very strongly for equal gay rights. votes Voted for allowing ministers to intervene in inquests. votes Voted very strongly for a stricter asylum system. votes

Zoompad said...

FROM WIKI

Andrew Robert McIntosh, Baron McIntosh of Haringey PC (30 April 1933 – 27 August 2010) was a British Labour politician and last elected Principal of the Working Men's College.

McIntosh was educated at Haberdasher Aske's Hampstead School, the Royal Grammar School, High Wycombe, Jesus College, Oxford and Ohio State University.[1]

He served as a councillor in the London Borough of Haringey 1964-68. He represented Tottenham on the Greater London Council 1973-83. When Labour won control of the GLC in 1981, McIntosh was leader of the Labour group. On the right of the Party then, McIntosh had only narrowly beaten left-winger Ken Livingstone for the leadership. However, the day after Labour won a small majority, McIntosh was ousted and Livingstone voted leader of the Labour Group and of the GLC in his place by 30 to 20.

McIntosh was raised to the peerage as a life peer on 17 January 1983 as Baron McIntosh of Haringey of Haringey in the County of Greater London. He has served as a whip and a culture spokesman in the House of Lords. He was sworn in as a member of the Privy Council in 2002.

Andrew McIntosh was the UK's Minister for the Media and Heritage at the Department for Culture Media and Sport from 2003 to 2005. His responsibilities included broadcasting and press regulation, heritage and architecture, libraries, and gambling regulation. He was also spokesman in the House of Lords for HM Treasury from 1997-2005.

In September 2005 he became a member of the Parliamentary Assembly of the Council of Europe[2] sitting as Chairman of the Assembly's Committee on Culture, Science and Education since January 2010[3] and Chairman of its Sub-Committee on the Media from 2008 to 2009.[4] Following the passing of a resolution on "Threats to the lives and freedom of expression of journalists" on 27 January 2007 the Council of Europe appointed him its rapporteur on media freedom.[5]

He became an Honorary Associate of the National Secular Society[date missing] and a Distinguished Supporter of the British Humanist Association,[date missing] as well as a vice-chair of the All Party Parliamentary Humanist Group.[6]

Baron McIntosh was married to the late Professor Naomi Sargant[7] and father of two sons Francis Robert and Philip Henry Sargant McIntosh also stepfather to David Andrew Kelly.

Zoompad said...

Mark Sweney guardian.co.uk, Friday 30 October 2009 07.05 GMT

John Smith, the chief executive of BBC Worldwide, has avoided a review of his £480,000-a-year salary after a change in the structure of the corporation's board removed him from director general Mark Thompson's overhaul of senior management pay.


Smith was the only member of the BBC executive board to receive a bonus – some £69,000 – for the year to the end of March according to the latest BBC annual report. Smith, who until September held a seat on the BBC executive board, has been exempted from the pay and bonuses freezes imposed on other board members because he runs BBC Worldwide, the corporation's commercial division.


However, it has emerged that Thompson had considered a review of Smith's pay packet to be an essential part of the overall review of BBC senior management salaries when it kicked off in February.


Smith was initially going to be included in the pay review. However, a reorganisation of the governance structure of BBC Worldwide in September saw Smith removed from the executive board and therefore beyond the scope of Thompson's review.


The BBC Trust said yesterday that the review would see the BBC cull more than 100 senior managers and freeze the pay of its executive board for a further three years as part of moves to reduce its £79m executive remuneration budget by 25%. Earlier this year the BBC board agreed to an "indefinite suspension" in bonuses.


Back in February, Sir Michael Lyons, the BBC Trust chairman, wrote a letter to Thompson and Marcus Agius, a non-executive director at the BBC, asking whether Smith's remuneration package should also come under scrutiny.


"As you know separate arrangements exist for the chief executive of BBC Worldwide," said Lyons in a letter dated 9 February. "Trustees would like your views on whether these arrangements require review in light of any possible future changes to the remuneration strategy for Worldwide or to the strategy and governance of Worldwide."


Thompson responded that he thought it was "appropriate" to review Smith's pay because he held a seat on the BBC board.


"With respect to BBC Worldwide, we believe a review of the remuneration of the chief executive is appropriate given the current structure and governance of the business and we will run this as part of the review," he said.


BBC Worldwide had not responded by the time of publication to a request about whether a review of the division's executive remuneration packages was being considered.


In January it was announced that staff at BBC Worldwide would be subject to a pay freeze, although bonuses were kept in place.

Zoompad said...

FROM WIKI

Sir Howard Stringer (born February 19, 1942) is a Welsh-born American businessman and the chairman, president and CEO of Sony Corporation

Stringer was born in Cardiff, Wales, the son of Marjorie Mary (née Pook), a Welsh schoolteacher and coal trimmer, and Harry Stringer, an English sergeant in the Royal Air Force.[2][3][4] He emigrated to the United States in 1965, and served in the United States Army during the Vietnam War. Stringer became a naturalized citizen in 1985 and now holds dual US-UK citizenship.[4] His younger brother, Rob Stringer, is chairman of Sony Music Label Group. In 1978, Stringer married Jennifer A. Kinmond Patterson. They have two children.

Stringer attended Oundle School in Northamptonshire and received a Master of Arts from the University of Oxford in Modern History.[5] He was knighted by Queen Elizabeth II on December 31, 1999.

Stringer had a 30-year career at CBS, where he was a journalist, producer and senior executive. He served as president of CBS from 1988 to 1995, where he was responsible for all the broadcast activities of its entertainment, news, sports, radio and television stations.[5]

[edit] Highlights of his career at CBSExecutive producer of "CBS Reports" (1976–1981)[6]
Executive producer of "CBS Evening News with Dan Rather" (1981–1984)[6]
President of CBS News (1986–1988)[6]
President of CBS, Inc. (1988–1995)[6]
He won nine Emmys at CBS for the following programs: "The Rockefellers", "The Palestinians", "A Tale Of Two Irelands", "The Defense Of The United States", "The Boat People", "The Boston Goes To China", "The Fire Next Door", and "The CIA's Secret Army".[5]

Zoompad said...

Sir Howard Stringer left CBS in 1995 to set up TELE-TV which he left two years later to join Sony.[

Stringer began work at Sony in May 1997 as president of their US business (Sony Corporation of America). He was made a Sony group executive officer in May 1998.[7]

Since June 2005, he has been chairman and CEO of Sony overseeing the entire businesses of Sony, including its media and electronics subsidiaries such as the Sony Computer Entertainment, Sony Music Entertainment, Sony Electronics, Sony Pictures Entertainment and Sony Financial Holdings. On April 1, 2009, he became president of Sony Corporation and ousted Ryoji Chubachi in what was seen as prelude to broader corporate restructuring.[8] Stringer also serves as executive chairman and chief executive officer of Sony Corporation of America. He has been president of Sony Broadband Entertainment Corporation since March 2000.[5]

Stringer previously was head of the Sony Corporation of America and was promoted to the company's top position as the corporation overall was having trouble with losses and was facing increasing competition from rivals like Samsung, Sharp, Apple Inc. and Panasonic. With his experience primarily in the media industry, Stringer was responsible for the media business of Sony in the U.S. by overseeing the release of the Spider-Man movie series, among others.

Stringer was the bid chairman for Japan's bid to host the 2022 FIFA World Cup. Japan lost the rights to host to Qatar.

Zoompad said...

Awards and honors[5]He received the U.S. Army Commendation Medal for meritorious achievement while serving in the Republic of Vietnam.
He earned nine Emmys from 1974 to 1976 as a writer, director and producer.
In 1996, he was awarded the First Amendment Leadership Award by the Radio and Television News Directors Foundation.
In 1996, he was also inducted into the Broadcasting and Cable Hall of Fame.
In May 1999, he received the UJA-Federation of New York's Steven J. Ross Humanitarian Award.
In November 1999, he was inducted into the Royal Television Society's Welsh Hall of Fame.
On December 31, 1999 he received the title of Knight Bachelor from Her Majesty Queen Elizabeth II.
In February 2007, the Museum of Television and Radio awarded him with its Visionary Award for Innovative Leadership in Media and Entertainment.
He has been honored by Lincoln Center, Big Brothers Big Sisters and the New York Hall of Science.
He received Honorary Doctorates from the University of Glamorgan in Wales and University of the Arts London.
In 2000, he received an honorary fellowship from Merton College, Oxford.
In 2001, he received an honorary fellowship from Royal Welsh College of Music & Drama.
In December 2010, he will be leaving Sony Music.
[edit] References1.^ Howard Stringer - Celebrity Networth
2.^ Schindehette, Susan (1993-04-05). "Howard Stringer". People. http://www.people.com/people/archive/article/0,,20110100,00.html. Retrieved 2010-10-07.
3.^ Diamond, Edwin (1988-08-22). "Television's New Fall Lineup: the Changing Guard at the Big Three...". New York Magazine (New York Media, LLC) 21 (33): 110. ISSN0028-7369.
4.^ a b "Howard Stringer Biography (1942-)". Filmreference.com. http://www.filmreference.com/film/22/Howard-Stringer.html. Retrieved 2010-10-07.
5.^ a b c d e "BusinessWeek Executive Profile: Howard Stringer". Businessweek.com. http://investing.businessweek.com/businessweek/research/stocks/people/person.asp?personId=631152&symbol=SNE. Retrieved 2009-02-28.
6.^ a b c d Biography for Howard Stringer - Internet Movie Database
7.^ a b Griffiths, Katherine. "Sir Howard Stringer, US Head Of Sony: Sony's knight buys Tinseltown dream." The Independent, 18 September 2004
8.^ Suzuki, Hiroshi; Masaki Kondo (February 27, 2009). "Sony’s CEO Stringer Ousts Chubachi in Overhaul of Management". Bloomberg.com. http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601080&sid=abG3HJOvfta0&refer=asia. Retrieved 2009-02-27.

Zoompad said...

FROM WIKI

Mark John Thompson (born 31 July 1957)[1] is Director-General of the BBC, a post he has held since 2004, and a former chief executive of Channel 4. He is the highest paid employee of any public-sector organisation in the UK earning between £800,000 and £900,000 per year.[2]

Thompson was born in London and brought up in Welwyn Garden City, Hertfordshire,[3] by his mother, Sydney Corduff, his sister, Katherine, and father, Duncan John Thompson. He was educated by Jesuits at the independent school Stonyhurst College, and from there went up to Merton College, Oxford, where he took a first in English.[1] He edited the university magazine Isis.

Zoompad said...

Thompson was appointed Director-General on 21 May 2004.[5] He succeeded Greg Dyke, who resigned on 29 January 2004 in the aftermath of the Hutton Inquiry. Although he had originally stated he was not interested in the role of Director-General and would turn down any approach from the BBC, he changed his mind, saying the job was a "one-of-a-kind opportunity". The decision to appoint Thompson Director-General was made unanimously by the BBC Board of Governors, headed by the then new Chairman Michael Grade (another former chief executive of Channel 4). His appointment was widely praised: Culture Secretary Tessa Jowell, Shadow Culture Secretary Julie Kirkbride and Greg Dyke were amongst those who supported his selection. He took up the role of Director-General on 22 June 2004[5] (Mark Byford had been Acting Director-General since Dyke's resignation). On his first day he announced several management changes, including the replacement of the BBC's sixteen-person executive committee with a slimmed-down executive board of nine top managers.

[edit] Editorial guideline breachesIn 2007 it emerged that the BBC had been involved in a number of editorial guideline breaches. Mark Thompson, as BBC editor-in-chief investigated these breaches, and presented his interim report to the BBC Trust on 18 July 2007.[6] The Trust felt that the BBC’s values of accuracy and honesty had been compromised, and Thompson outlined to the Trust the actions he would take to restore confidence.

Later that day he told BBC staff, via an internal televised message,[7] that deception of the public was never acceptable. He said that he, himself, had never deceived the public - it would never have occurred to him to do so, and that he was sure that the same applied to the "overwhelming majority" of BBC staff. He also spoke on BBC News 24[8] and was interviewed by Gavin Esler for Newsnight. He stated that "from now on, if it [deceiving the public] happens we will show people the door."[9] Staff were emailed on 19 July 2007[10] and later in the year all staff, including the Director-General undertook a Safeguarding Trust course.[11]

In October 2008, Thompson had to cut short a family holiday to return to Britain to deal with the Russell Brand Show prank telephone calls row. Thompson took the executive decision to suspend the BBC’s highest paid presenter, Jonathan Ross, from all his BBC work for three months without pay. He also said it was the controversial star’s last warning.[12] Nevertheless, Thompson reiterated the BBC’s commitment to Ross’ style of edgy comedy, claiming that “BBC audiences accept that, in comedy, performers attempt to push the line of taste”.[13] Thompson had previously defended the star’s conduct and salary in 2006, when he described Ross as “outstanding” and claimed that "the very best people" deserved appropriately high salaries

Zoompad said...

In late 2007, Thompson's directorship at the BBC was criticised. Sir Richard Eyre, former artistic director of the National Theatre, accused the BBC under Thompson's leadership failing to produce programmes 'that inspired viewers to visit galleries, museums or theatres'.[15] He was also criticised by Tony Palmer, a multi-award winning film-maker. Of the BBC, Palmer stated that "[it] has a worldwide reputation which it has abrogated and that's shameful. In the end, the buck stops with Mark Thompson. He is a catastrophe."[16]

He was severely criticised in relation to the broadcast of Jerry Springer: The Opera, with a private prosecution brought against the BBC for blasphemy. David Pannick QC appeared and won the case for BBC director-general Mark Thompson. The High Court ruled that the cult musical was not blasphemous, and Pannick stated that: "Judge Tubbs had acted within her powers and made the only decision she could lawfully have made; while religious beliefs were integral to British society, so is freedom of expression, especially to matters of social and moral importance."[17]

In January 2009, Thompson supported the controversial decision by the BBC not to broadcast the DEC Gaza appeal.[18] Complaints to the BBC about the decision were directed to a statement by Thompson.[19]

In October 2009, Thompson defended the decision by the BBC to invite British National Party leader Nick Griffin to appear on the Question Time programme following criticism by Labour politicians including Home Secretary Alan Johnson and Secretary of State for Wales Peter Hain. The decision also led to protests outside BBC Television Centre by UAF campaigners. Thompson said: "It is a straightforward matter of fact that … the BNP has demonstrated a level of support which would normally lead to an occasional invitation to join the panel on Question Time. It is for that reason alone … that the invitation has been extended. The case against inviting the BNP to appear on Question Time is a case for censorship … Democratic societies sometimes do decide that some parties and organisations are beyond the pale. As a result they proscribe them and/or ban them from the airwaves. My point is simply that the drastic steps of proscription and censorship can only be taken by government and parliament … It is unreasonable and inconsistent to take the position that a party like the BNP is acceptable enough for the public to vote for, but not acceptable enough to appear on democratic platforms like Question Time. If there is a case for censorship, it should be debated and decided in parliament. Political censorship cannot be outsourced to the BBC or anyone else."[20]

In January 2010, Thompson was strongly criticised over the size of his £834,000 pay packet, and was told by one of his own journalists that "there are huge numbers of people in the organisation who think your salary is plain wrong and corrosive

Zoompad said...

In 2009 Thompson was ranked as the 65th most powerful person in the world by Forbes magazine

He first joined the BBC as a production trainee in 1979. His subsequent career within the organisation has been varied, including:

1981 - assisted launching long-running consumer programme Watchdog
1983 - assisted launching Breakfast Time
1985 - Output Editor, Newsnight
1988 - Editor, Nine O'Clock News (at the age of 30)
1990 - Editor, Panorama
1992 - Head of Features
1994 - Head of Factual Programmes
1996 - Controller, BBC Two
1999 - Director, National and Regional Broadcasting
2000 - he became BBC director of television, but left the corporation in March 2002 to become chief executive of Channel 4.
2002 - Thompson joined the board of Trustees of Media Trust[23], the UK's leading communications charity

Thompson lives in Oxford with his American Jewish wife Jane Blumberg (daughter of Baruch Samuel Blumberg) whom he married in 1987. They have two sons and one daughter.[4] Thompson is a Roman Catholic, and attends the Oratory Church of St Aloysius Gonzaga. He is a member of the Reform Club[1] and a patron of the Art Room charity in Oxford.

Zoompad said...

MORE TO FOLLOW.

Just scanning quickly through this stuff, one thing becomes very clear to me. I think Prince Charles needs to be a bit more picky about the type of people he hangs out with.

Anonymous said...

Is anyone intending contacting a complaints board re CTV's award winning program?

Zoompad said...

Yes.

Ian Evans said...

Cover-up TV Award

Zoompad said...

Ialking of phony awards, the deadline is coming up soon for my FOI request to find out who nomonated Frank Wa*ker for an OBE. Wouldn't it be funny if it turned out to be one of the names on this list?

Zoompad said...

Ofcom understands that people may have concerns about programmes on TV or radio. It is important that we know audiences’ opinions.

The Broadcasting Code sets standards for television and radio shows and broadcasters have to follow these rules.

These rules not only cover harm and offence, but also other areas like impartiality and accuracy, sponsorship and commercial references as well as fairness and privacy.

If we find a programme has broken these rules, then it will be found in breach of the Code and Ofcom will publish this decision. In very serious cases, we will consider further action (e.g. fining a broadcaster).

Ofcom does not watch or listen to programmes before they are broadcast.

If you would like to complain about a programme that has yet to be broadcast, you should contact the broadcaster directly. If the programme has been broadcast and you have concerns about it then you may make a complaint.

To learn more about the complaints process, read our guide on how to complain about a TV or radio programme

Zoompad said...

A specific programme complaintWe understand that people may have concerns about programmes on TV or radio. It is important that we know audiences’ opinions. Our Broadcasting Code has rules which broadcasters must follow.

Read the Broadcasting Code
We do not watch or listen to programmes before they are broadcast. If you would like to complain about a programme that has yet to be broadcast, you should contact the broadcaster directly.

If the programme has been broadcast and you have concerns about it then you may make a complaint.

If something in a specific radio or television programme that has been broadcast concerns you and you would like to make a complaint please use the link below.

I saw/heard the programme
If you believe that you have been treated unfairly in a programme – or that your privacy has been infringed without good reason in the programme or in the way it was made – and you would like to make a complaint, please use the link below.

I was in the programme or involved in the making of it

Zoompad said...

HMMMM.

Congratulations to the Panorama team and to all those involved in helping to highlight the issue of false allegations of child sexual abuse and the travesty of justice. Many find it hard to believe that anyone would want to claim that abuse has occurred if it has not. The Panorama programme reported on the powerful lure of compensation, it did not however touch on the difficult fact that depressed and vulnerable individuals can come to believe that they have abusive pasts when this is untrue. Decades delayed, retrospective allegations of childhood sexual abuse made by an adult, for the first time often with no prior knowledge of the abuse, have been causing devastation to accused families since the early 1990s. This phenomenon led to the formation of the charity, The British False Memory Society which has contact with fathers and mothers and other relatives who are falsely accused of the most heinous crime of childhood sexual abuse. The BFMS website is at www.bfms.org.uk and we can be contacted from there.
Madeline Greenhalgh, Director BFMS
Bradford on Avon

Zoompad said...

Oh dear!

The programme was excellent. It was also long overdue. If it had been made and broadcast five years ago, a great many innocent care workers might not now be in prison for crimes they never committed. The number of letters on this web-site from relatives of people who appear to have been wrongly convicted reflects this. Of course some people don't like facing up to the fact that people will lie about sexual abuse for money (just as others won't face up to the fact that sexual abuse really does take place in care homes). A few of your correspondents are evidently determined to believe that Roy Shuttleworth is guilty in spite of all the evidence the Panorama team managed to dig out. Anybody in doubt about the case should read the long article about the programme which appeared in the Observer on the same day that the programme was shown. Or they should study the transcript of the programme on the Panorama web-site. What these bring home is that the evidence pointing to Shuttleworth's innocence is rather more substantial than one or two contributors to your forum have suggested. One anonymous correspondent writes from Exeter to say that he was at Greystone Heath himself. He says that Alan Langshaw, Dennis Grain and Frank Beck were there and that they all confessed to sexual abuse. If this were true it wouldn't undermine the Panorama investigation since the whole point of it was to show how innocent people get caught up with the guilty. But it isn't true. Langshaw and Grain were indeed at Greystone Heath and the programme itself recorded the fact that Langshaw pleaded guilty. But Frank Beck never worked at Greystone Heath. He worked in Leicestershire and Northamptonshire and trained in Stevenage.



When Shuttleworth's case came to court, there weren't any physical allegations against him at all

Richard Webster, Oxon
Anon's memory of what happened at Greystone Heath is evidently not quite accurate. He says he thinks Shuttleworth should be in prison because he was brutal anyway. I spoke to a former resident of Greystone Heath and put this allegation to him. He said 'That's a terrible thing to say. I never saw him raise his hand to anyone. He just wasn't like that.' Quite apart from this anyone who knows anything about trawling operations knows that a care worker who really was brutal would end up facing a list of physical allegations a lot longer than a policeman's arm. Some of these would be true and a good many would be false. But when Shuttleworth's case came to court, there weren¿t any physical allegations against him at all. No doubt some of those who have since put in claims for compensation, or joined in the civil action against the council, have changed all that. Once an innocent man is behind bars he's fair game for any allegation. Anon says that he is himself a plaintiff in the action so it's perhaps not surprising that he's so keen to attack the programme and Greystone Heath as well. Of course he may well have been abused while he was in care. A good many people were. But making unsubstantiated allegations anonymously against a man who is already in prison for something he hasn't done will not bring justice for him or anyone else. And supporting or excusing allegations which have clearly been fabricated will only make life more difficult for those who really have been abused. The problem with being prepared to believe everybody is that you end up with nobody believing anybody. Even when what they say is true. For this reason Panorama's excellent programme has done a service both to those who are falsely accused and those who genuinely are victims of sexual abuse. For only if false allegations are carefully sifted from true ones are those who make the latter likely to be believed, and protected from the sexual abuse of which they rightly complain.
Richard Webster
Oxford